لوتوس

معلومات عمومی

لوتوس

معلومات عمومی

انگل شناسی پزشکی

کارشناسی ارشد انگل شناسی پزشکی به دوره‌ای اطلاق می‌شود که تحصیلات بالاتر از کارشناسی را در بر می‌گیرد اولین مقطع تحصیلی پس از کارشناسی می‌باشد. هدف از ایجاد این دوره تربیت افرادی لایق، متعهد و کاردان می‌باشد که بتوانند بر مبانی علم انگل‌شناسی و متون علمی موجود احاطه یافته و با آشنایی با روش‌های پیشرفته تحقیق در علوم و بدست آوردن کارآیی و لیاقت و مهارت علمی و عملی لازم به تعلیم در این رشته پرداخته و از مقالات علمی و تحقیقاتی علوم انگل‌شناسی پزشکی و علوم وابسته در جهت پیشبردهای مرزهای دانش و کمک به ایجاد روح علمی در جامعه استفاده نمایند.

2- طول دوره:

طول دوره کارشناسی ارشد (ناپیوسته) انگل شناسی 2 سال است و با مجوز کمیته تحصیلات تکمیلی در صورت لزوم و برحسب مورد دو نیمسال به طول دوره دانشجو اضافه می‌شود.

تحصیل در دوره کارشناسی ارشد رشته انگل شناسی تمام وقت می‌باشد و حضور دانشجو در تمام برنامه‌های درسی و دیگر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دوره الزامی است. غیبت دانشجو در هر درسی نباید از مجموع ساعات آن درس تجاوز کند در غیر اینصورت نمره دانشجو در آن درس صفر محسوب می‌شود.

3- واحدهای درسی:

تعداد کل واحدهای این دوره 32 واحد می‌باشد و درصورت لزوم دانشجو علاوه بر این واحدها باید برحسب نیاز با نظر اساتید گروه و در چهارچوب مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی مقدمتاً برخی یا تمام 16 واحد کمبود یا جبرانی مندرج در این برنامه را بگذراند.

الف – دروس اختصاصی 26 واحد شامل:

دروس الزامی 20 واحد

دروس اختیاری 6 واحد

ب – پایان نامه 6 واحد


 

4- شرایط ورود:

کسانی می‌توانند در این دوره شرکت و پس از قبولی این دوره را بگذرانند که دارای دانشنامه کارشناسی در یکی از رشته‌های انگل شناسی، میکروبیولوژی، علوم آزمایشگاهی پزشکی، علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، حشره شناسی پزشکی، زیست‌شناسی با گرایش جانوری باشند.

مواد امتحانی مسابقه ورودی و ضرایب آنها عبارتند از:

زبان خارجی 30 درصد

کرم شناسی 15 درصد

تک یاخته شناسی 15 درصد

بیوشیمی 10 درصد

ایمونولوژی 10 درصد

قارچ شناسی 5 درصد

میکروب شناسی 5 درصد

زیست شناسی 5 درصد

حشره شناسی پزشکی 5 درصد

5- نقش و توانایی:

دانشجویانی که این دوره آموزشی را طی می‌کنند می‌توانند درصورت داشتن شرایط لازم در مؤسسات آموزش عالی در امر تدریس و تحقیق همکاری کرده و همچنین ضمن کمک به امر برنامه ریزی در مؤسسات و مراکز درمانی و بهداشتی یا مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاههای تشخیص طبی در زمینه انگل‌شناسی پزشکی انجام وظیفه نمایند.

6- ضرورت و اهمیت:

1- نیاز دانشگاهها و مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی به نیروی انسانی لازم برای فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در رشته انگل‌شناسی پزشکی.

2- نیاز جامعه در پزشکی جامعه‌نگر به افراد علاقمند و محقق در رشته انگل‌شناسی پزشکی برای بررسی مسایل و مشکلات بیماریهای انگلی و اقدام برای پیشگیری و کنترل آنها در مؤسسات بهداشتی و درمانی کشور.

3- نیاز به کادر آموزش دیده و ورزیده برای خدمات آزمایشگاهی در رشته انگل شناسی پزشکی در سراسر کشور.


http://badirzadeh.blogfa.com/post-21.aspx

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد