لوتوس

معلومات عمومی

لوتوس

معلومات عمومی

کیست هیداتید

کیست هیداتید عامل هیداتیدوز ، بیماری زئونوز است که توسط مرحله لاروی  گونه های مختلف سستود اکی نوکوک بصورت کیسه های پر از مایع در بافت های مختلف بدن ایجاد می شود

علائم بالینی بیماری هیداتیدوز  بسته به محل کیست:علائم شبیه یک توموراست که به تدریج رشد  می کند. معمولا اعضای مختلف گرفتار بوده ومدتها قبل از بروز علایم بیماری کیست وجود داشته است

اهمیت بیماری به  مشکلات بهداشتی ، هزینه ها و عوارض خطرناک عمل جراحی و در حیوانات به زیان های اقتصادی ناشی از جمع آوری و معدوم  کردن اعضای آلوده مربوط می شود  روش درمانی اصلی در بیماری کیست هیداتیک انسانی ، جراحی است .آلودگی به اکی نوکوکوزیس دارای انتشار جهانی بوده و بیشتر در مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر دیده می شود .آلودگی در کشورهای حاشیه مدیترانه ، خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی ، استرالیا ، نیوزلند ، آمریکا و آفریقا و اروپا نیز وجود دارد  .در هر منطقه،  شدت آلودگی در انسان بستگی به میزان تماس انسان و سگ آلوده دارد. از طرفی حرفه و نحوه کار  و تماس مستقیم افراد با حیوانات بخصوص سگ تاثیر زیادی در ابتلا به بیماری دارد .  

رایج ترین روش تشخیص کیست هیداتید ELISA است ، روش های دیگری از جمله هماگلوتیناسیون غیر مستقیم ( IHA ) و یا آنتی بادی فلورسنت غیر مستقیم( IFA) با آنتی ژن های جذب شده توسط یک ماده جامد و ایمونوالکتروفورز(IEA ) نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از روش های دیگر ، ثبوت مکمل CFT یا واینبرگ با آنتی ژن های کیست هیداتید انسانی و حیوانی بوده و حساسیتی حدود 70 درصد دارد . در IHA عیارهای پایین می توانند به صورت غیر اختصاصی یا همراه با واکنش متقاطع در مبتلایان به سیستی سرکوزیس باشد . تست های آگلوتیناسیون لاتکس( LAT) و فلوکولاسیون بنوتنیت( BFT) با وجود سادگی در روش انجام ، دارای ارزشی معادل IHA هستند . کانتر ایمونو الکتروفورز (CEP ) روش تشخیصی بسیار اختصاصی است . مشروط بر آنکه بخش آنتی ژنیک Arc-5 اکینوکوکوس گرانولوزوس وجود داشته باشد . الایزا شایع ترین روش است که بمیزان ایمونوفلورسانس غیر مستقیم (IFA ) حساس و بسیار اختصاصی است .

نظرات 1 + ارسال نظر
امیر دهنوی دوشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:18 http://www.linknegar.com

سلام. دوست عزیزم خوشحالم که وبلاگی پربار دارید. از طرف سایت لینک نگار دات کام مزاحمتون میشم. برای ورود به سایت ما می تونید تو گوگل بزنید لینک نگار دات کام تا براتون بیاره . تو این سایت سیستمی کاملا هوشمند طراحی کردیم که با توجه به پارامترهای کاملا عادلانه که از گوگل دریافت می کند تعداد بازدید شما را دریافت کرده و در گوگل و موتورهای جستجوی دیگه مثل یاهو ثبت می کنه. بنابراین هم مطالبتان در سایت ثبت می شود و هم در گوگل ایندکس میشود و هم اینکه تو کلی وبلاگ دیگه هم به نمایش در میاد حسن این کارم اینه که بازدیدتون بیشتر می شه و می تونین سایت پربازدهی رو مدیریت کنید. شما می تونید به هنگام آپ دیت وبلاگ خود لینک مطلب جدید رو تو لینک باکس قرار بدید تا در مدت زمان کمتری مطلبتون بازدید مورد نظرشو بگیره. برای ورود به جمع ما کافیه ثبت نام کنید و کد لینک باکس رو تو قالبتون قرار بدبد و بعدش لینکهاتون رو ثبت کنید. یه خواهش دیگه داریم اونم این که برای ثبت نام از اینترنت اکسپلور استفاده نکنید و از مرور گرهای دیگه ای مثل فایر فاکس، نت اسکیپ و ... استفاده کنید تا ثبت نام دقیق انجام بشه. قبل از ارسال لینک قوانین رو مطالعه بکنید و توجه داشته باشید که در صورت استفاده از یک لینک در زمان های مختلف سیستم به صورت هوشمند شما را حذف کرده و عضویت تان ملغی خواهد شد. اگر به مشکل برخوردین با ای دی ما تماس بگیرین تا کمکتون کنیم.

با تشکر از لطف شما .باتوجه به راه اندازی جدید این وبلاگ متاسفانه هنوز آمار بالایی ندارم .پس از افزایش آمار به امید خدا با شما همکاری خواهم کرد .موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد